سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/6/10
9:9 صبح

مانکنهای متحرک

بدست پیام در دسته

معمولا پشت ویترین لباس فروشیها، مانکنهای ثابتی رو می بینیم که برای نشون دادن فرم و طرح لباس استفاده می شن. البته برای نمایش گاهی از انسان واقعی هم استفاده میشه ولی مطمئنا نمیشه یه آدم رو برای مدت طولانی پشت ویترین گذاشت! (هر چند بعضی جاها اینکار رو می کنن). پیشنهاد من اینه که بجای یه مانکن ثابت از یه مانکن متحرک استفاده کنیم.

کافیه یه ربات ساده با حرکت تکراری بسازیم. مثلا رباتی در حال راه رفتن، دویدن یا ... روی یه چیزی شبیه تردمیل. تصور کنید چیزی که توی ویترین می بینید یه آدم (مصنوعی) در حال راه رفتن توی یه جنگله! واضحه که منظورم از ربات یه آدم مصنوعی ساده و ابتدائیه که تکنولوژی خاصی هم نمی خواد.

اینجوری حداقل فروشنده می تونه تظاهر کنه که جنس لباسش خوبه و با چار قدم راه رفتن پاره و دفرمه نمیشه! مساله دیگه هم به نظر من جذابیت این مدل مانکن برای عابرین پیاده است.


88/6/10
9:9 صبح

جایزه های بانکی

بدست پیام در دسته

پیشنهاد می کنم بانکها به جای جایزه های رنگارنگ، وام های طولانی مدت و صد درصد قرض الحسنه جایزه بدن.

فرض کنیم بانک به تعداد زیادی وام صددرصد قرض الحسنه و طولانی مدت
(مثلا پنج ساله) به مشتریان خودش بده (بدون سود، کارمزد یا هر اسم دیگری).
حالا می تونه حساب کنه اگه این وامها رو به روش معمولی (با احتساب
کارمزد) میداد چقدر سود می کرد. می ببینیم اگه تعداد وامها را جوری
تنظیم کنه که سود فرضی اونا معادل مقدار جایزه ای که هر ساله می ده باشه،
می تونه به جای اینهمه جایزه رنگارنگ (که فقط تعداد کمی از آنها قلمبه!
هستند)، به تعداد زیادی وام صددرصد قرض الحسنه بده و گره از کار خیلی ها
باز کنه و ظاهرا به هدف خودش یعنی "قرض الحسنه" هم عمل کرده باشه.

تا حالا دقت کردید این مشتری ها هستند که به بانک "قرض الحسنه" (قرض دادن بدون هیچ چشمداشت) می دن نه بانکها !!!


88/6/10
9:9 صبح

کامپیوتر همراه، از اون لحاظ!

بدست پیام در دسته

با پیشرفت تکنولوژی حافظه های سخت! (همون فلش مموری خودمون) و افزایش ظرفیت اونا با وجود ابعاد کوچیکشون، میشه انتظار داشت که هر کس، کامپیوترشو توی جیبش حمل کنه. البته منظور من داشتن چیزی مثل یه لپ تاپ نیست.

بد نیست کامپیوتر های رومیزی به سیستمی مجهز بشن که به کاربر امکان بده از هارد شخصی خودش استفاده کنه. یعنی با انتخاب کاربر، تمامی مراحل راه اندازی فقط از روی هارد (یا فلش مموری) شخصی انجام بشه. البته این امکان الان هم وجود داره ولی به این مفهوم و با این هدف ازش استفاده نمیشه.

فرض کنید شما به یه کافینت میرید، فلش مموری شخصیتون رو از توی جیبتون در می آرید و به یکی از کامپیوترها وصل می کنید؛ سیستم کاملا از روی اون بوت میشه، نرم افزارهای مورد نیازتون همراهتونه و صد البته لازم نیست به همین خاطر یه لپ تاپ 2 کیلوگرمی رو همیشه با خودتون حمل کنید. فکر می کنم امنیتش هم بیشتر باشه! و خیلی هم ارزونتر!!!



88/6/10
9:9 صبح

کلید دیگری روی کیبورد

بدست پیام در دسته

حتما این کیبوردهای مالتی مدیا رو دیدید (یا دارید). با اینهمه کلید عجیب و غریب (و احتمالا بدون استفاده) که روشون هست، جای یک کلید باز هم خالیه و اون هم کلید تغییر زبانه. البته تقریبا همشون امکان تعریف کردن فرمان جدید برای این کلیدها رو دارن. ولی چرا این کلید به صورت پیشفرض روی اونا نباشه؟

خسته شدیم اینقدر "Alt" و "Shift" گرفتیم.


<      1   2   3   4   5