سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/7/17
10:24 صبح

اخبار IT

بدست پیام در دسته

طرح‌های جدید و زیبا ویژه کروم در راه است

گوگل برای افزایش تعداد کاربران مرورگر کروم خود درصدد افزودن طرح ها و مضامین مختلف به آن است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از فارس، گوگل دهها تم هنری و زیبا برای مرورگر کروم خود در نظر گرفته که از آدرس https://tools.google.com/chrome/intl/en/themes/index.html در دسترس است.
با استفاده از این تم ها، رنگ، شکل و طراحی اجزای مختلف مرورگر کروم تغییر کرده و حتی نمای پس زمینه مرورگر نیز تغییر می کند.
مرورگر کروم تنها حدود دو درصد از بازار مرورگرهای اینترنتی را در اختیار دارد و مقامات گوگل امیدوارند با ابتکارعمل هایی از این دست افراد بیشتری را به استفاده از کروم تشویق کنند.
گوگل قصد دارد برای افزایش تنوع این تم ها از نظرات و ایده های برنامه نویسان ثالث نیز بهره بگیرد، هر چند این کار نیازمند پرداخت پول به آنان باشد.

سرقت کلمات عبور هات‌میل خبر ساز شد

هزاران کلمه عبور در سرویس ایمیل هات میل شرکت مایکروسافت به سرقت رفته و این مساله باعث نگرانی گسترده کاربران در مورد میزان امنیت این سرویس شده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از فارس، مایکروسافت تایید کرده که این کلمات عبور به صورت آنلاین منتشر شده و چند سایت خرابکار آنها را در معرض دید عموم قرار داده اند. اولین بار سایت Pastebin.com در تاریخ اول اکتبر اطلاعاتی را در این زمینه منتشر کرد.
مایکروسافت بلافاصله پس از کسب اطلاع در مورد این مشکل تلاش برای یافتن عوامل این هک تلاش کرده، ولی هنوز نتیجه ای به دست نیامده است. این شرکت همچنین در تلاش است تا کاربرانی که از این مساله متضرر شده اند را شناسایی کرده و خسارات وارده به آنها را جبران کند.
هنوز مشخص نیست این حملات منجر به خسارات مالی به کاربران نیز شده یا نه، اما مایکروسافت اطمینان داده که این حمله از خارج مایکروسافت طرح ریزی شده و یک اقدام داخلی نیست.
کارشناسان امنیتی از کاربران هات میل خواسته اند هر چه سریع تر کلمات عبور خود را تغییر دهند.

سرمایه‌گذاری 1.4 تریلیون دلاری 52 کشور در حوزه فناوری اطلاعات

امروزه اهمیت صنعت فناوری اطلاعات در ایجاد فرصت های شغلی جدید بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از کشورها با استفاده از این اهرم قدرت اقتصادی نوظهور در حال خلق میلیون ها فرصت شغلی در کشورهای خود هستند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از فارس، پیش بینی ها حاکی است که با استفاده از آی تی تا سال 2013 بیش از 5.8 میلیون فرصت شغلی به وجود خواهد آمد.
بررسی های موسسه تحقیقاتی IDC همچنین نشان می‌دهد فناوری اطلاعات باعث ایجاد 75 هزار کسب و کار جدید تا چهار سال آینده خواهد شد. از سوی دیگر 52 کشور برتر در زمینه صرف بودجه در حوزه آی تی تا پایان سال 2009 بیش از 1.4 تریلیون دلار در بخش فناوری اطلاعات هزینه خواهند کرد و این رقم به طور سالانه در سال 2013 به 1.4 تریلیون دلار می رسد.
رشد صنعت آی تی تنها در قاره اروپا بیش از 265 میلیارد یورو درآمد مالیاتی به وجود می آورد و سرویس های جدید شبکه ای مبتنی بر آی تی به درآمد 109 میلیارد دلاری در قاره اروپا منجر می‌شود.
بر اساس این گزارش در چهار سال آینده شرکت های کوچک و نوپای زیادی از طریق خلاقیت در بخش آی تی به درآمدهای خوبی می رسند و این روند در سال های بعد نیز ادامه خواهد یافت.

اپل از اتاق بازرگانی آمریکا رفت

شرکت اپل تازه ترین شرکت آمریکایی است که در اعتراض به نوع سیاستگذاری اتاق بازرگانی آمریکا از این سازمان کناره گیری کرده است .

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از فارس، تا کنون سه شرکت فعال در زمینه تجهیزات الکترونیکی در آمریکا به همین علت طی هفته های اخیر از اتاق بازرگانی کناره گیری کرده اند .
اتاق بازرگانی آمریکا به علت انجام اقدامات و تلاشهایی برای حمایت از محیط زیست و کاهش تولید گازهای آلاینده ، مورد انتقاد شدید شرکتهای آمریکایی واقع شده است .
کاترین نوولی معاون شرکت اپل طی بیانیه ای اعلام کرد ، ما مخالف برنامه های اتاق بازرگانی آمریکا برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای هستیم .

فروش ویندوز 7 در " ای‌بی "

کاربران رایانه های شخصی دیگر نباید منتظر آغاز فروش رسمی ویندوز 7 تا دو هفته دیگر باشند، زیرا نسخه هایی از این سیستم عامل برای فروش در سایت eBay عرضه شده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از فارس، در حال حاضر یک کپی از نسخه Ultimate ویندوز 7 به قیمت 167.50 دلار برای فروش در سایت eBay عرضه شده و یک کپی از نسخه professional این ویندوز هم به قیمت 132.5 دلار از طریق همین سایت برای فروش در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
مایکروسافت برای نسخه Professional ویندوز قیمت 299 دلار و برای نسخه ultimate آن قیمت 319 دلار را در نظر گرفته است و ارزان ترین نسخه از ویندوز 7 نسخه خانگی آن است که تنها 199 دلار قیمت دارد.
همراه با برخی از این نسخه ها شماره ثبت هم ارائه می شود که به کاربران اجازه می دهد نسخه های خریداری شده را به سادگی برای همیشه فعال کرده و بدون هرگونه مشکل از آنها استفاده کنند.
با توجه به آنکه مایکروسافت اخیرا ویندوز 7 را به برخی از صاحبان مشاغل فروخته، این احتمال وجود دارد که شماره های ثبت آن نیز از همین طریق در اختیار دیگران قرار گرفته باشد.

مکان‌یاب‌های ماهواره‌ای به کمک بیماران آلزایمری می‌آیند

اگر چه گیرنده‌ ماهواره‌ای GPS این روزها با اهداف مختلف توسط عموم کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما کارشناسان قابلیت جدیدی از این فناوری عرضه کرده‌اند که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته بود.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از فارس، گروهی از کارشناسان موفق به ساخت دستگاه جدیدی با نام Kreuve 2010 شده‌اند که به گیرنده ماهواره‌ای GPS مجهز شده و می‌تواند قابلیت‌های فراوان خود را در اختیار مبتلایان به بیماری آلزایمر یا حواس‌پرتی بگذارد.
این دستگاه قابل‌حمل به اطرافیان مبتلایان به این بیماری کمک می‌کند تا به صورت لحظه به لحظه از محل استقرار وی مطلع شوند و با او در ارتباط باشند.
این دستگاه جدید که مانند ساعت مچی به دست بیماران آلزایمری بسته می‌شود، به صورت مستقیم با چند ماهواره‌ در ارتباط است تا اطلاعات دقیق و لحظه به لحظه را در مورد محل استقرار بیمار به‌دست آورد و آن را به دستگاه گیرنده خود که در فاصله دور و در اختیار اطرافیان بیمار قرار گرفته، منتقل کند.
این دستگاه مرکزی نمایشگر لمسی 3/4 اینچی را در خود جا داده است و امکان ارتباط مستقیم با بیمار را فراهم می‌کند.

اقدامات جدید مایکروسافت در دنیای ارتباطات

مایکروسافت به منظور ارائه سرویس های ارتباطی جدید دو قابلیت جدید را به سرور اداری ارتباطی خود موسوم به Office Communications Server افزوده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از فارس، OCS 2007 XMPP Gateway به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعات و دیتای بیشتری را به اشتراک بگذارند.
OCS از این پس از نرم افزارهای Jabber شرکت سیسکو و نرم افزار چت گوگل تاک هم پشتیبانی می کند. پیش از این OCS با ویندوز لایو و مسنجر AOL هم سازگار شده بود.
با افزوده شدن این امکانات کاربران نیازی به استفاده از شبکه های مختلف مسنجری ندارند و به راحتی می توانند فهرست کاربران خود در نرم افزارهای مختلف مسنجر را با یکدیگر همگام نمایند.
قرار است در آینده OCS از ایمیل، سرویس تقویم، ایمیل صوتی، VoIP و سیستم های ویدئو کنفرانس پشتیبانی کند.

گوشی هوشمند جدید بلک‌بری راهی بازار شد

پس از مدت‌ها انتظار، گوشی هوشمند بلک‌بری 9700 سرانجام از طریق شرکت مخابراتی T-Mobile وارد بازارهای آمریکا شد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از فارس، این گوشی هوشمند که برای آن قابلیت پشتیبانی از نسل سوم فناوری‌های مخابراتی و ارتباطی(3G) در نظر گرفته شده است،‌ به جای داشتن کلیدهای هدایتگر معمولی که در عموم گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند، یک صفحه لمسی کوچک دارد که کاربر می‌تواند با قراردادن انگشت خود روی آن، به راحتی از برنامه‌های داخلی استفاده کند.
این گوشی در نمایشگر لمسی بزرگ خود تصاویر را با کیفیت 480 در 360 پیکسل به نمایش می‌گذارد و سیستم‌عامل آن نیز BlackBerry OS 5.0 است.
برای این گوشی که به صورت معمولی طراحی شده، یک صفحه‌کلید سخت‌افزاری کامل در نظر گرفته شده است و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به کلیدهای مخصوص برای ورود به اینترنت، دوربین دیجیتالی 2/3 مگاپیکسلی با قابلیت اتوفوکوس، فناوری ارتباطی بلوتوث و قابلیت پشتیبانی از شبکه بی‌سیم Wi-Fi اشاره کرد.

دریافت ریز مکالمات به خدمات الکترونیک مخابرات افزوده شد

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از سایت فارس، مشترکینی که دارای نام کاربری هستند می‌توانند ریز مکالمات تلفن ثابت خود را با مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان تهران http://www.tct.ir دریافت کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، مشترکینی که قبلا برای دریافت ریز مکالمات از سایت http://www.photo.tct.ir به مرکز مخابرات مربوطه مراجعه و فرم دستی را تکمیل کرده‌اند و اطلاعات آنها در سیستم‌های رایانه اصلی ثبت شده است دیگر نیازی به مراجعه مجدد به مرکز نداشته و به صورت غیر حضوری برای خدمات الکترونیک احراز هویت می‌شوند.
سایر مشترکین نیز می‌توانند با یکبار مراجعه به مرکز مخابرات مربوطه و دریافت نام کاربری و گذر واژه از تمامی خدمات الکترونیک شرکت مخابرات استان تهران استفاده کنند.

عرضه جدیدترین کیبورد بی سیم فراسو با پد لمسی چند منظوره به بازار

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از سایت webeiran.com
شرکت فراسو بزرگترین عرضه کننده کیبورد ایران ، آخرین مدل از سری کیبوردهای بی سیم خود را معرفی کرد.
کیبورد مدل FCR – 6700RF آخرین کیبورد اضافه شده به سبد محصولات این شرکت است که از طراحی جالبی برخوردار است و دارای امکانات جدیدی است که پیش از این نمونه آن کمتر در بازار دیده شده است.
کیبورد بی سیم جدید فراسو ، دارای یک پد کاملاً لمسی است که می توان برای استفاده از آن از دو و سه انگشت نیز استفاده کرد.
همچنین این پد می تواند به عنوان ماوس یا ماشین حساب نیز استفاده شود ،ضمن اینکه دارای قابلیت کاربری های مختلفی از جمله ، کوچک و بزرگ کردن صفحه و زوم کردن بر روی تصاویر است. در این کیبورد 8 کلید مالتی مدیا برای نرم افزارهای چند رسانه ای، 4 کلید کمکی برای استفاده در محیط وب و اینترنت و 12 کلید عملیاتی کاربردی در محیط ویندوز نیز برای سهولت در کاربری تعبیه شده است .
کیبورد بی سیم جدید فراسو ، از طریق دانگل USB به دستگاه متصل می شود و قابلیت استفاده تا فاصله 10 متری از رایانه را دارد. FCR – 6700RF با تمامی سیستم عامل های مایکروسافت سازگار است و در رنگ مشکی با دو سال گارانتی فراسو و با قیمت 360000 ریال در فروشگاه های لاوان به فروش می رسد.